Skocz do zawartości

Łowienie - co i jak? Poradnik!


Widmo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Poradnik powstaje dla wszystkich rybaków, którzy często pytają: Jak właściwie działa łowienie na tym serwerze? Cóż mogę zdobyć z łowienia?

Postaram się tutaj nieco rozjaśnić obie kwestie.
Miłej lektury!

ww5gVaA.png

System Łowienia na serwerze Valium nie różni się zbytnio od tych, które są widoczne na dzisiejszych serwerach.
Całość polega na klikaniu odpowiedniej ilości Spacji - informacja pojawia się na chacie.

Najbardziej istotne fakty:

1. Łowić można jedynie na lokacji Nieznana Kraina.
Wejście na nią odnajdziemy na minimapce pod przyciskiem TAB w tym miejscu:
tKcFQPY.png



2. Im wyższy poziom wędki, tym bardziej zwiększa się szansa na pomyślne wyłowienie.
Przykładowo:
WQPomHP.png fb9DAj1.pngoyakWn8.png

Punkty wędki zdobywamy za pomyślne wyłowienia. 
1 Pomyślne wyłowienie = 1 Punkt.
1 Poziom wędki = 2% więcej do szansy pomyślnego wyłowienia.


3. Poziom umiejętności 'Łowiectwo' - im wyższy, tym otwiera dostęp do bardziej wartościowych przedmiotów (o tym niżej).


4. Za każde pomyślne wyłowienie otrzymujemy Symbol Rybaka ySkA2fh.png, który jest potrzebny do loterii u Rybaka (100 Symboli na Los).



Początek kariery z Łowieniem - co i jak?

Otóż, po zapoznaniu się z punktami powyżej posiadacie już pewną wiedzę.
Lecz wiele osób w tym momencie rzeknie: Świetnie, lecz skąd wezmę wędkę?

Sposób zdobywania wędki został u nas zmodyfikowany. Nie zobaczymy jej już w standardowym sklepiku Rybaka.

Kiedy nasza postać osiągnie 40 poziom, u Rybaka pojawia się misja do wykonania.
7g3TO3e.png

Misja nie posiada limitu czasowego. Możemy ją wykonać w dowolnym momencie.
Standardowe przynęty na wędkę są dostępne u Rybaka.
Wędką nie da się handlować!

Korzyści z łowienia - czy warto się za to zabierać? Opis umiejętności: Łowiectwo

Łowienie należy do jednych z najbardziej dochodowych zarobków, lecz jest również bardzo czasochłonne.
Przejdę do nieco bardziej szczegółowego opisu umiejętności "Łowienie".

XUpQQSQ.png

Aby rozwijać ukazaną umiejętność, pozostaje nam nic innego, jak łowić.
Co trzy wyłowienia (zarówno pomyślne i niepomyślne) otrzymujemy jeden punkt do umiejętności.
Ilość wymaganych punktów zwiększa się co poziom.
 

Ilość punktów wymaganych do zdobycia, aby osiągnąć dany poziom:

POZIOM 0:      420

POZIOM 1:      420

POZIOM 2:      420

POZIOM 3:      420

POZIOM 4:      420

POZIOM 5:      420

POZIOM 6:      420

POZIOM 7:      420

POZIOM 8:      420

POZIOM 9:      420

POZIOM 10:   420

POZIOM 11:   840

POZIOM 12:   1260

POZIOM 13:   1260

POZIOM 14:   3400

POZIOM 15:   5540 

Ilość punktów przeraża, prawda?
Spokojnie - przedmioty możliwe do zdobycia wam to wynagrodzą.
Wraz z poziomem umiejętności poszerza się ilość rzeczy, które można wyłowić - są one również coraz cenniejsze.

Przejdźmy więc do dropu!
Pozwolę sobie wymienić jedne z bardziej cennych przedmiotów, oraz podam wymagany poziom umiejętności 'Łowienie', aby móc zdobyć dany przedmiot.

 

71001.pngZwój Egzorcyzmu - do zdobycia od poziomu 6.
50513.png Kamień Duchowy - do zdobycia od poziomu 6.
71094.pngRada Pustelnika - do zdobycia od poziomu 7.
50526.png Diament Duchowy - do zdobycia od poziomu 10.
71020.pngBłogosławieństwo Smoka - do zdobycia od poziomu 11.
30064.png Magiczny Kamień - do zdobycia od poziomu 12.
CLbqTOF.pngZłoty Małż - do zdobycia od poziomu 13.
72726.png Eliksir Słońca - do zdobycia od poziomu 13.
72730.png Eliksir Księżyca - do zdobycia od poziomu 13.
ApnyhxT.png Kupon 50SM - do zdobycia od poziomu 14.
50257.png Cor Draconis (rzadkie) - do zdobycia od poziomu 15.

Do zdobycia są również Zwoje Polimorfii:


hhFwWvJ.png   yrvr2Cl.png   zthLPO8.png

Zwój Polimorfii (I) - Od poziomu 7
Zwój Polimorfii (II) - Od poziomu 11
Zwój Polimorfii (III) - Od poziomu 13


RYBY - NOWE BONUSY

Zmiana oczywiście dotknęła także rybki, które nawet upieczone nie stają się bezużyteczne.
Nie obejdzie się bez nich na Turniejach Gildi czy PvP - mimo małej wartości bonusów, będą one zdecydowanie niezbędne do przejęcia kontroli nad przeciwnikiem.
Ryby posiadają również bonusy przydatne do PvM - z pewnością przydadzą się podczas stawiania pierwszych kroków na najbardziej wymagających lokacjach.

BeZ2ZJY.png - Do zdobycia od poziomu 8.

V07LteP.png - Do zdobycia od poziomu 8.

hKEME5Z.png - Do zdobycia od poziomu 15.

40UYMDU.png - Do zdobycia od poziomu 15.

KZBuLNy.png - Do zdobycia od poziomu 15.

05cDzya.png - Do zdobycia od poziomu 15.




Podsumowanie
Cóż mogę powiedzieć. Łowienie moim zdaniem jest bardzo opłacalne, ale jest także sposobem zarobku jedynie dla cierpliwych graczy.
Zachęcam do ewentualnej polemiki, ale proszę także o konstruktywne podparcie swojej opinii argumentami.

Pozdrawiam wszystkich rybaków!
sMbXWAK.png










 

  • Like 19
  • Thanks 6
  • Haha 2
  • Confused 1
  • Angry 1
  • Poggies 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Widmo podpiął/eła i promował(a) ten temat

Czy dobrze rozumiem, że dopiero od 6 poziomu łowienia zmienia się drop? Trochę kiepsko bo 3k pkt, z tego co zrozumiałem raz co 3 wyłowienia otrzymujemy 1 pkt, czyli potrzeba aż 6k wyłowień aby mieć inny drop?

Czy po prostu nie wypisałeś pierwszych 6 lvl, jeżeli tak to prosiłbym o uzupełnienie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, UpssErroR napisał:

Czy dobrze rozumiem, że dopiero od 6 poziomu łowienia zmienia się drop? Trochę kiepsko bo 3k pkt, z tego co zrozumiałem raz co 3 wyłowienia otrzymujemy 1 pkt, czyli potrzeba aż 6k wyłowień aby mieć inny drop?

Czy po prostu nie wypisałeś pierwszych 6 lvl, jeżeli tak to prosiłbym o uzupełnienie ;) 

Drop się zmienia już od pierwszego poziomu. 

Godzinę temu, Widmo napisał:

Pozwolę sobie wymienić jedne z bardziej cennych przedmiotów

Tak jak widzisz. Nie podałam całościowego dropu tylko to, co jest cenniejsze i godne uwagi. Nie mam oczywiście na myśl, że reszta to kompletna tandeta - po prostu postanowiłam zahaczyć o najcenniejsze aspekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, świetna robota!!! Poradnik jest tak dobry i szczegółowy, że z czystym sercem można go promować. Punkty przerażają, masz rację, bo np.:

aby wyłowić Magiczny Kamień dostępny od 12 poziomu, trzeba będzie  UWAGA zarzucić wędkę 20160 razy. A i to liczyć na szczęście, bo ogólnie rzecz biorąc to można wyłowić, ale nie ma takiej pewności.

Łowienie to na pewno super sprawa i bardzo opłacalne zajęcie na dłuższą metę, jednak mam wrażenie, że ten kto od początku do końca gry nie poświęci przy wędce większości czasu gry, nie ma szans na zarobek, bo nie oszukujmy się, ale Egzo, Kamole i Rady szybciej, w ciekawszy sposób i na pewno częściej będą do zdobycia z metinów.

Dobra robota, Widmo! ?

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analizując te liczby, nagrody i sam system jest ciekawy, natomiast zbyt duże liczby, tak jak napisała osoba wyżej, zarobek będzie dopiero efektywny po paru msc, gdzie prawda jest taka, że nie wiadomo czy server jeszcze wtedy będzie stał. 
Losy na loterię to też za dużo ilość, powinno być np. co 50 szt symboli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, kamcs napisał:

Umiejętność "Łowienie" powinna się zwiększać za każdym razem jak coś wyłowimy a nie co 3 zarzucenia wędką :/

Teraz potrzebujesz na wbicie max lvla 840h, a jak będzie się zwiększać jak wyłowisz to będzie trwać 2.5x tyle bo max szansa na złowienie wynosi 45%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem chyba was poniosło trochę :) Załóżmy że ktoś łowi 5 godzin dziennie co i tak jest duża liczba to czas na wbicie max lvl będzie wynosił 104 dni co jest kosmiczną liczbą patrząc jaki zarobek można uzyskać z innych źródeł z których lecą te same przedmioty. Czas potrzebny by to osiągnąć jest 5 razy krótszy a postać się od razu rozwija a tu siedzisz łowisz i expa zero i jesteś tylko stratny. Moim zdaniem nie opłacalne zważywszy że liczba rybaków w ciągu 3 dni spowoduje że ości i małże będą kosztować tyle co poty u handlarki gdyż podaż pięciokrotnie przewyższa popyt a jest to pierwszy tydzień serwera i jest na to obecnie zapotrzebowanie :). Pomysł był dobry ale moim zdaniem konieczne są zmiany.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę konstruktywnej krytyki. Jako, że należę do grona graczy, które lubi łowić. Ale wszystko w granicach rozsądku. Po paru przeliczeniach uśredniłem czas jaki wynosi zdobycie 1 punktu łowieckiego.Poprawek na postępowość nie brałem bo takowej nie ma. Czyli cierpliwy i uparty gracz na pierwsze poziomy musi poświęcić po 9 godzin. Co daje nam łącznie 44h do poziomu, od którego drop zaczyna już być opłacalny. Pomijając fakt, że pewnie tyle wynosi ogólny czas mojego konta online, liczba ta jest zwyczajnie zbyt wysoka. A tłumaczenie, że jest to zarobek dla cierpliwych no to jest śmiech na sali. Jest też wiele niedopowiedzeń bo nie wiem co jest np na 2 poziomie. A teraz stawiając się w hipotetycznej sytuacji, porównania wszelakich rodzajów graczy i tego ile czasu posiadają oni na codzienną grę. Weźmy topkę, czyli głównie youtuberów, którzy mogą poświęcać na grę całe dnie. Wiadomo ich ten sposób zarobku nie interesuje. Weźmy ludzi, którym nie zależy na topce, ale mają sporo czasu. PO tych 44h mogliby już na spokojnie wchodzić do Groty, gdzie oczywistością będzie, że ilość yang, jaka tam dropi wynagrodzi poprzednie godziny. Teraz gracze, którzy mają najmniej czasu, lub nie lubią rywalizować o metiny, bossy itp. Jeśli jedni mają mało czasu, to łowić na pewno nie będą, bo prędzej serwer upadnie niż oni zarobią. A Ci drudzy, no cóż. Spędzą pierwszy miesiąc łowiąc ryby o ile im się nie znudzi. I tak jak rozumiem, że łowienie nie ma być łatwe, a ma być tylko alternatywą, tak zrobienie progów tak wysokimi zachęca wprost do stawiania fishbota. Po pierwsze sposób rozwoju nie jest postępowy. Serio mam być nagradzany przez pierwsze 6 poziomów dropem, który nie był wart uwzględnienia w poradniku? Co to za motywacja. A w dodatku poziom nie będzie wzrastał widocznie szybciej tylko tak samo, bo niezmiennie dostaję punkty co 3 wyłowienie. Nie ma w takim wypadku nawet znaczenia poziom wędki. Moje osobiste propozycje co do zmian tego systemu wyglądają następująco. Wraz z poziomem łowiectwa (lub wędki jak administracji wygodniej) wzrasta szansa na uzyskanie dodatkowego punktu po 3 wyłowieniu. Oczywiście wszystko w rozsądnej ilości. Z każdym początkowym poziomem wartość ta wzrasta. Im wyższy poziom, tym pojawia się szansa na np bonus w postaci 3 pkt, rzadszy, ale nadal mógłby się tam chociaż zająć. wtedy nawet jeśli na te 20 pkt łowiectwa wpadnie chociaż jedna dwójka a potem trójka przyspiesza to czas nauki łowiectwa o kolejno 2:40 i 4 minuty. Oprócz tego, dlaczego nie możemy uatrakcyjnić dropu tych gówno wartych itemów i niech wraz z poziomem rośnie szansa na wyciągnięcie np. Dwóch zwojów błogosławieństwa i dwóch małży zamiast jednej (wiadomo postępowo w miarę rośnięcia poziomu). Ostatecznie chciałem poruszyć ważną kwestię, sztuczne przedłużanie długości grania, jaka jest wymagana, żeby wymaksować postać wraz z odpałem powinna być robiona z głową, a nie w sposób, który graczy ma zniechęcać. W aktualnym stanie, rynek podbije pierwszy fishbot, który zdobędzie 15 poziom łowiectwa i zacznie sprzedawać pieczone ryby, które zapewniają ostateczny odpał. Dziękuję za uwagę dobranoc. 

INB4 tl;dr

  • Like 13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ciekawych 2 lvl łowienia to turbo bodzie 5% a wbicie 2 lvl zajęło mi około 24 godzin łowienia -.- o wiele za dużo patrząc na fakt że czeka mnie jeszcze około 480 godzin łowienia aby wbić 15 lvl :) Administracjo nie wydaje się wam to duża liczbą ? spędzić na łowieniu 21 dni bez przerwy aby wbić ten lvl gdy nawet nie wiadomo ile serwer wytrzyma i ktoś podoła wbić ten lvl 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, może i liczba jest adekwatna, ale skoro pokładamy w tym nadzieję na pozyskiwanie rybek maxujących postacie nie powinniśmy zadbać o to aby osoby które chcą łowić miały jakieś dodatkowe korzyści ? Aktualnie mam 1 poziom łowiectwa(10 godz) i jedyne co robię to chodzę do miasta wystawiam rybie ości, małże, bodzie, cory wracam kupuje ryby i łowie. O kole losu nie mówię bo drop po kilku godzinach z niego typu 25 zmianek, czy jako nagroda główna 10 skrzynek górniczych nie jest poważny. Proponuje dodać jakieś dodatkowe systemy, ew. eventy dotyczące łowiectwa, coś na czym moglibyśmy się skupić oprócz patrzenia ile jeszcze pkt. do kolejnego poziomu pokładając w tym nadzieje że uzyskamy kilka groszy więcej(dosłownie kilka) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6/19/2018 o 5:24 PM, Widmo napisał:

Łowienie należy do jednych z najbardziej dochodowych zarobków

w dropie nie ma nic drozszego niz 50kk nawet jesli wylowimy najlepsza rzecz, nie mowie tutaj o jednej na milion nagrodzie w postaci pierscionka na odp z kola losu, bo wiadomo, ze to bedzie cos warte, ale tez rzadkie

czyli podsumujac wiecej zarobimy w m2 przez 30min niz gdy bedziemy lowic nawet z wymaxowana wedka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na chwile obecna nie wyglada to na jakis super zarobek, tym bardziej ze jest nudny i monotonny, a przedmioty z wody powinny to wynagradzac a nie odtrącać jeszcze bardziej :P A znajac zycie to na rady/egzo/kamole jest 0.001% a na smow i metalu pewnie nie ma w dropie tylko jest pokazany zeby zachecic graczy xd 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...